maandag 13 december 2010

Ditjes en Datjes

Maandagavond

in m'n straat gaat een autoalarm af. Het is van het eenvoudige type: continu claxongeluid.
De eigenaar in kwestie is "even" zo'n 30 km verder op kleinkindbezoek en weet nergens van. Dochter van eigenaar zal zich "zo snel mogelijk" ter plaatse begeven om het euvel op te lossen.
"Zo snel mogelijk" is intussen al een dik uur geleden en het alarm loopt nog steeds.
Ik maak van de nood en deugd en hoop te weten te komen hoe lang een standaard autobatterij het trekt met zo'n alarm. Om 21 u moet ik even de deur uit. Rond 22 u verwacht ik thuis te zijn.
Hopelijk valt het ding niet uit in die tussentijd :)
Tenzij dochterlief intussen haar "zo snel mogelijk" in de praktijk heeft gebracht...
Dan weet ik nóg niets...***

Kauwgom op de automat.
Al enkele weken rij ik rond met een kauwgomvlek op m'n automat. Aan de bestuurderskant wel te verstaan.
De andere plaatsen ken ik persoonlijk niet zo goed, vermits ik zonder fout achter het stuur plaatsneem.
Hoe dan ook... dankzij het autoalarm en m'n nèt-voldoende-ontwikkeld-rampentoeristenbrein ben ik buiten geweest en besliste ik éindelijk om de mat mee naar binnen te nemen.
"Wasbenzine" dacht ik. Dat heb ik nodig. Dat héb ik zelfs..... dacht ik.
Nergens wasbenzine te vinden....
Wel terpentijn, terpentijnolie, synthetische en cellulose-thinner en aceton.
Een paar van die dingen probeer ik uit.
Het resultaat ziet er schappelijk uit.... tenzij ik binnen enkele uren vast zou moeten stellen dat de produuctjeuhs een gaatjeuh in m'n automatjeuh hebben gebrand.
Ik wacht af.

Win 100 000 euro in één minuut
... zegt de Nieuwsbladmail me.
Een mens is nieuwsgierig, op het ongezonde af. Goed wetende dat het te mooi is om waar te zijn, ga je tóch even kijken, tegen alle logica in.
Een nieuw programma, zo blijkt, waarin mensen binnen één minuut allerlei huis-tuin-en-keuken-spelletjes moeten uitvoeren om alzo aan het felbegeerde geld te geraken.
Entertainment.
Olijf is niet goed in spellekes dus laat de 100 000 euro voor wat ze zijn en slaat aan het bloggen.
Over ditjes en datjes.

***
18u30.... het alarm valt met tussenpozen uit... het einde lijkt in zicht....
Ik loop even (op kousenvoeten bij -3°C!) naar buiten om te constateren dat iemand in de auto is geraakt. Ik ga niet dichterbij om te kijken. De motor draait even... en dan weer niet meer.
Het alarm toetert jolig verder.
Ik vermoed dat ik het batterijleven niet zal te weten komen. Een vol uur draait ie alvast ongestoord verder... zoveel heb ik vandaag geleerd :)
18u40. Iemand heeft het alarm het zwijgen opgelegd. Het interesseert me allang niet meer HOE ze dat precies hebben gedaan. Misschien kwam er wel een zware voorhamer aan te pas.
Het is hier weer stil in de straat :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten