maandag 20 december 2010

Let it snow (x3)

Ik blijf het mooi vinden, sneeuw.
Toegegeven, het kan erg lastig zijn op de weg, soms zelfs schrikwekkend lastig. Maar dat neemt niet weg dat het mooi is.
Het fotoapparasie is dan ook nooit ver weg.

's nachts wanneer ik thuis kom van alweer (nou ja, "alweer"... de laatste keer dateerde van voorjaar/zomer) een Komen Eten met de vrienden... zelfs dan wil ik nóg even kieken.
Je weet maar nooit wanneer we nog eens zo'n echte winter meemaken.

Ik kan het me alleszins niet bewust herinneren, de laatste keer dat we zo'n dik tapijt kregen en ook zo làng...
Voor hetzelfde geld, realiseer ik me, maak ik dit niet meer mee.
Dus voor het nageslacht, zelfs al is het andermans nageslacht, wil ik documenteren.

Halle, straat van bestemming, mét flash op weggeblazen sneeuwkristallen

Halle zonder flash

toegift, hoewel ik er in huis een hekel aan heb: kersttafereel in de sneeuw
M'n tuintje om 1u in de ochtend, na een lange en trage rit huiswaarts

Hetzelfde tuintje 10 uur later
Even langs bij zusje. Wat ziet m'n oog in de verte?

lichtjes inzoemen

3 sneeuwmannekes, gemaakt door zus' tweedejongste: me dunkt de twee broertjes en hun zusje

 Ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Superschattig wat mij betreft

En natuurlijk, Olijf's bijna doorweekte voeten in de sneeuw

Valavond op de weg

Valavond in het veld, op weg naar m'n berg

nevel trekt op

(appel?)boompjes

 
en ja... óók hoogspanningspalen kunnen "wat" hebben bij dit licht



Het zijn niet méér dan kleinigheden.... maar wél mooie kleinigheden, vind ik.
Als da zonneke maar schijnt eh.....

1 opmerking: