dinsdag 7 december 2010

levenslessen aan de foon

"Voorlopig pas ik m'n normen even aan", zegt hij.
Olijf steigert.
Hoe doe je dat? Je normen aanpassen?

"Ik zet me erover door de realiteit te zien", dat zegt hij ook.
En Olijf steigert weer.

Maar omdat Olijf wéét dat ze er doorgaans 2 jaar over doet om te ontdekken dat hij gelijk had, neemt ze zich voor om deze wijze lessen een voorsprong te geven.
Normen aanpassen en de realiteit zien.
Dat zullen we maar eens doen.

Mannen behandelen als afval en je realiseren dat je groote liefde .... het eigenlijk niet waard was.
Eén grote vergissing, spijtig genoeg. Een beetje zonde zelfs dat het ooit had moeten gebeuren.
Maar: no pain no gain. Voorlopig moet die stelling het allemaal even "rechthouden".

Hij heeft altijd gelijk, zo blijkt na verloop van tijd.
Hij is slimmer dan ik, al weer ik me als een duivel in een wijwatervat.
Ik hou ervan om een punt te maken, zelfs wanneer ik NU al weet dat ik LATER ongelijk zal hebben gehad.
Het doet er niet toe.
We hebben allemaal normen en waarden. We doen graag alsof we ons eraan houden.

Zalig degenen die niet doen alsof en lekker toegeven dat ze hun normen aanpassen aan de noden van deze wereld.

Soms is Olijf gewoon een idioot.
Oftewel.. zoals de show die ik binnenkort hoop te zien: IK is een idioot.

Geen grammaticale fout. U moet ànders leren lezen.
Olijf leert dat ook. Alleen... wat traag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten