dinsdag 28 december 2010

Onnozele kinnekesdag

28 december: de dag van de onnozele kindjes.
Velen wisten het misschien al lang... voor mij is dit jaar de eerste keer dat ik het opzoek: deze dag herdenkt de door Herodes bevolen moordpartij op alle kinderen onder de 2 jaar, in de hoop op die manier ons Jesuke ook de verdoemenis in te jagen.

Goed, dat weten we dan ook weer. Waarom het "onnozele" kindjes waren....? Geen idee. Vind het, gezien het verhaal erachter, zelfs lichtelijk wansmakelijk. Maar ook daar niets nieuws onder de zon: Kerk en Wansmakelijk zijn bijna synoniem geworden tegenwoordig...

Vandaag wil ik schrijven dat ik m'n hoogstpersoonlijke onnozele kinnekesdag heb gehad.
Meer zeg ik daar niet over.
U weet niet waarover het gaat en binnen een jaar, wanneer ik dit lees, ik ook niet meer.

tis een herinnering, net als de witte kerst dit jaar.
Een fait-divers.

Misschien is het een idee om 1 januari uit te roepen tot slimme kinnekesdag? Wanneer we met z'n allen nog eens een poging doen om met een schone lei de rest van ons leven aan te vatten?
Wat denk je? Goed idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten