dinsdag 7 december 2010

Solidariteit: genoeg is genoeg!

Journaallus.
"Zwangerschapsverlof van 20 weken wordt waarschijnlijk geweigerd"

Ik ben al niet bijzonder goedgezind. Dit bericht maakt het alleen maar erger.
Het wordt tijd dat ik maar eens volmondig uitroep dat ik het beu ben, die solidariteit.

Olijf is een single, gezonde en werkende BONM (bewust ongehuwde niet-moeder)
Van mijn loon worden afgehouden:
  • bijdragen voor ziekteverzekeringen
  • bijdragen voor werklozensteun
  • bijdragen voor al dan niet onbetaald verlof
  • bijdragen voor ouderschapsverlof
  • enzovoort
  • enzoverder.
  • Ik heb het geeneens over verhoogde verzekeringen wegens jaarlijks steeds vaker voorkomende natuurrampen....
en m'n lijst is niet af, wegens onvoldoende interesse in het reilen en zeilen van m'n politieke "meerderen".

In ruil daarvoor ontvangt een Olijf-prototype volgende "voordelen":
  • nooit de vraag krijgen of zij eens zin heeft in een vakantie tussen kerst en nieuw: traditioneel dé familievakantie bij uitstek. Geen gezin, geen verlof gepland.... toch?
  • Geen recht op ouderschapsafwezigheid, zij het om zelf geworpen kinderen groot te brengen, zij het om geadopteerde exemplaren hun weg in de wereld te tonen
  • Extra veel werk opnemen omdat meer ziekelijke collega's regelmatig afwezig melden
  • twijfel omtrent het eigen pensioen ... vermits de werklozen (al dan niet asielzoekende ocmw-hongerigen) de koek voortijdig onder zichzelf verdelen
  • Onveranderd toeslag op de single-kamer tijdens de vakantie
  • Géén claim op verzekeringen omdat ik "slim" meende te zijn toen ik een huis op een heuvel kocht, daar waar mijn meer vermogende medemens voor een habbekrats anderhalve hectare grond kocht in overstromingsgebied
  • geen recht op renovatiepremie omdat één of andere idioot destijds besliste dat een minimumloon nog nét te hoog was om daar aanspraak op te maken (maar wél een nieuw marmeren vloer in overweging nemen als renovatiekost???)
  • meebetalen voor de ecobonussen van de "sukkels" die de centen vinden om zonnepanelen op het dak te leggen (voldoende om een half dorp een jaar lang van electriciteit te voorzien)
....
soms heb ik zin om luidkeels te schreeuwen STOP!

Ik wil m'n vollédige loon en ik wil zélf bepalen met wie ik solidair ben!
20 weken zwangerschapsverlof? Waarom niet meteen een heel jaar? Of Twee? Of Drie misschien, net lang genoeg om de kleine naar de kleuterklas te tronen....Komaan, haal het bij mij! Ik heb tóch geen kosten!

Vergeeft u me dus als ik niet meteen m'n portemonnee tevoorschijn tover bij de volgende omhaling voor het drug- en alcoholafkickcentrum?
Ik rook... en ik droom er niet van om een bijdrage te vragen voor het longkankerfonds!

I am well and truly fed up.
Verwondert het u?

Bah nee... ik wil graag nog een bijdrage voor scheidingsverlof. Dat kan er nog nét bij....

Noem me één voordeel die een single, gezonde, werkende BONM geniet... en ik geef m'n ongelijk toe.
Ik daag u uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten