zondag 23 september 2012

Kip

Koop een kip.
Met de bedoeling die in de soep te smijten.
Word wakker op zondagochtend (veel te vroeg) en denk aan het spit dat in je oven zit.
En dat je dat nog nooit gebruikt hebt.
Vraag je af waaròm je dat spit niet bezigt.
Neem je voor om daar wat aan te veranderen.
Zoek een recept op dat lijkt op "kip aan't spit".
Stel vast dat je de meeste, zoniet alle, ingrediënten in huis hebt.
Beslis om het spit in gebruik te nemen.
Prop kip vol met kruiden en aanverwanten.
Spies kip op spit. Zet oven aan.
Prepareer randgerechten (aardappelen en groenten dus).
Controleer en fotografeer kip.
Verklein - mogelijke bloglimieten indachtig - je fotomateriaal.
Zet kip online.

Vraag je af waarom je dat doet... en laat dan los.

Een doorsnee-zondag.....



De kip, al zeg ik het zelf, was lekker.

3 opmerkingen:

  1. O, ik weet wel een mogelijk antwoord op die vraag: om te testen of het water ook bij bloglezers van zo'n driehonderd kilometertjes noordwaarts het water in de mond loopt. Voilá madame, het antwoord is 'ja'. (en blijf jij maar bij blogger, mijn reacties verdwijnen bij de antirookwereldpersblog die je begon, of ik krijg te horen niet te zijn we ik zeg te zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet zeggen: de kip was zéér geslaagd. Zowel kwa smaak als kwa sappigheid. Ik heb nog een halfje. Kom maar langs (spoedig graag) en we eten de rest op. Koud weliswaar :)

      Verwijderen